Direct online uw spreker boeken! Wilt u een spreker boeken of heeft u een vraag? Bel 0226 35 73 00
Richard van Houten

Richard van Houten

Drs. Richard van Houten is ondernemer en directeur/ eigenaar van Bron & Partners B.V.

Richard heeft een achtergrond in de horeca en als topmarketeer bij verschillende multinationals. Hij werkte bij het Zweedse Holmen Packaging, het Zwitserse Nestlé (Nescafe/ KitKat/ Buitoni/ Nestea/ Nespresso) en de Nederlandse grootbedrijven KBB-Vendex en Bols International (jenevers en likeuren). Daarna werd hij succesvol ondernemer, die jaarlijks zijn omzet fors verhoogt.

Bron & Partners verzorgt ruim 200 trainingen/ presentaties per jaar. De programma’s SpeedManagement en de TurboSecretaresse halen continu een gemiddelde score van 9,1.

Zwarte bandjudoka en Zuid-Europa aficionado Van Houten adviseert bedrijven op het gebied van management, communicatie en commercie. Daarnaast heeft hij zich ontwikkeld tot een begenadigd en enthousiast spreker en trainer over deze onderwerpen. Hij vertelt beeldend, pakkend en confronterend wat wél en niet werkt. Door zijn vele intrigerende voorbeelden zorgt hij ervoor dat zijn trainingen nog lange tijd effect sorteren. Hij zegt wat velen denken maar niet durven zeggen. Tevens publiceert hij regelmatig op Internet (communicatie) portals, schrijft hij ludieke columns over ‘communicatieve blunders in de praktijk’ en heeft hij een 8-tal readers en 2 bundels uitgebracht.

Verschenen readers van Richard van Houten:

Managementlessen vanuit horeca- en sportperspectief

Knagende Managementvragen (bundel 20 columns)

Management inspiratie vanuit Zuid-Europa

Effectieve Verkoop Afsluit Technieken

Succesvolle Commerciële Strategieën voor het Familiebedrijf

Zelfverzekerd en Succesvol Netwerken

Verkoop Actieplan werkboek

De 30 slimste Tijdbesparingadviezen

De 50 slimste ‘Power packed’ Verkooptechnieken

Uw eigen X-Factor creëren (over succesvol verkopen)

100 stimulerende oneliners van bekende politici, topsporters en acteurs (collage)

“Hoe krijgt hij u toch voor elkaar?” (Bundeling van 25 columns over verkopen en communicatie)

“De klant snapt me niet…”. (Bundeling van 25 columns over succesvol commercieel gedrag en communicatievalkuilen).

Tijdens een training of presentatie door Richard van Houten passeren in een sneltreinvaart vele ludieke situaties in werk en privé de revue. Hij maakt bekende communicatie misverstanden beeldend in bijvoorbeeld: ‘het verhaal van de Siberische Koe’, de onzichtbare kip, ‘waarom men niet geïnteresseerd is in uw vakantieverhalen’, de ober die de gast negeert,‘de ober die niet begrijpt waarom hij geen fooi krijgt’ en de argwanende winkelverkoper.

Richard neemt u mee naar uw eigen privé situaties bij vrienden en familie. Wanneer heeft de ander een fantastische avond als u bij hen bent? Het antwoord daarop is even verrassend als ontnuchterend….

Alle voorbeelden monden uit in het inzicht dat u krijgt over ‘hoe mensen in elkaar zitten’ en hoe u uiteindelijk méér gedaan krijgt bij andere mensen. En op een zodanige manier waarmee u bij hen tegelijk waardering en respect oogst.

U zult na deze dag nooit meer dezelfde zijn. Uw kijk op de mens is veranderd en daarmee uw kijk op communiceren…

Onderwerpen:

Speedmanagement

De Turbo Secretaresse

Klantgerichtheid

Gastvrijheid als organisatieprincipe

Succesvol zakelijk samenwerken

Samenwerken met moeilijke mensen

Het creëren van de GUN-factor

Leiding geven aan eigenwijze, betweterige professionals

Provocerend Leidinggeven

Leiderschap volgens horeca- en sport principes

Het managen van team-kracht-ondermijners

Netwerken & Acquisitie

Uw offerte als breekijzer!

Acquisitie van cold call tot afsluittechnieken

Verkopen van een hoge prijs

Krachtige Dealmaking

Het grote NEE-seminar

Het mega JA-seminar

Het A-merk “IK”