Menno Gerrit Herman Beker is in een zeer ondernemende familie op gegroeid, het ondernemerschap is hem derhalve met de paplepel ingegeven.
Tijdens zijn studie heeft het internetbedrijf i-design opgezet. I-design is een full service internet development bureau. I-design realiseerd succesvolle projecten voor verschillende opdrachtgevers in het MKB en DKW voor ondere andere ABN, Interpolis, NEMEF, AVIKO, Provincies en UMC. In 2008 is i-design zich gaan richten op de Gemeente, Scholen en voornamelijk de E-commerce markt. Daarnaast zijn er deelnames in verschillende externe ondernemingen (onder andere eye-wear de nr.1 zonnebrillen winkel van Nederland genomineerd voor fast50, thuiswinkelawards en verschillende andere toonaangevende prijzen) zowel lokaal als internationaal. Uiteenlopend van onder andere E-commerce, Media, Detachering en vastgoed.
Als marketingadviseur en voornamelijk online specialist begeleidt en adviseert hij ondernemingen en instellingen van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van marketing, strategie en management. Als ondernemer werkt hij vanuit eigen praktijkonderzoek, met gevoel voor humor en een dosis ervaring. En, niet te vergeten vanuit ambitie. Hij is gedreven, gelooft heilig in de mogelijkheden van nieuwe technologie in combinatie met het uitvoerbare en praktische. Daarnaast betrekt en beïnvloed hij mensen en organisaties om bewuster om te gaan met hun marketing en online strategie. Tot slot is hij ook vaak in de rol als conceptontwikkelaar bezig binnen organisaties.
Zelden doet hij dit allen, altijd probeert hij met andere professionals samen tot de beste oplossing te komen. Dit zorgt ervoor dat opdrachtgevers altijd deskundige mensen en de meest actuele kennis en expertise krijgen.
Daarnaast spreekt hij regelmatig op bijeenkomsten en congressen en geeft hij lezingen. Altijd rondom thema’s als marketing, ondernemerschap en persoonlijke ontwikkeling.
Onderwerpen van Menno Beker zijn:
* Werknemer 2.0/3.0
* Personal branding
* Online mogelijkheden voor iedereen
* Wat te doen met het internet
* Gelukkig ik kom niet uit de Einstein generatie!
* Overheid 2.0
* Branding
* Jonge ondernemers
* Marketing
* Netwerken
* Nieuwe Media
* Ondernemerschap
* Trends
* Web 2.0