Frank van den Wall Bake is geboren op 28 augustus 1944 in Zeist.
In 1978 begon hij het bedrijf Trefpunt Sports and Leisure Marketing, dat in snel tempo uitgroeide tot marktleider op het gebied van sport en marketing. Hij stond aan de wieg van succesvolle en gerenommeerde vindingen op het gebied van sponsoring, zoals de KPN Eredivisie, de Amstel Cup, het Rabobank Wielerplan en de Team Telfort-schaatsploeg. Ook begeleidde hij het sponsorcontact tussen onder meer Essent en het schaatsen en Fortis en Feyenoord. Van den Wall Bake bedacht ook het Holland Heineken House in opdracht van Heineken. De bierbrouwer wilde een ontmoetingsplaats creëren voor de Nederlandse Olympische sporters, hun familie en relaties.
Frank van den Wall Bake is in ons land een autoriteit op het gebied van sportsponsoring. Hij wordt door velen zelfs de grondlegger van dit vakgebied genoemd. In 2000 verkocht hij zijn succesvolle bedrijf om onder zijn eigen naam opnieuw voor zichzelf te beginnen: Van den Wall Bake Consult.
Passie voor sport, passie voor communicatie en ruim dertig jaar ervaring. Dit alles onder één dak.
Frank van den Wall Bake, oprichter van Trefpunt in 1978, gaat met zijn “winkel”, Van den Wall Bake Consult, terug naar de basis. Wat is sponsoring en wat is het niet? De krachten en de zwakten liggen dichtbij elkaar. Maar waar ligt die grens?
De man die het Holland Heineken House, de PTT Telecompetitie en de KPN Eredivisie bedacht en implementeerde, de man die aan de wieg stond van onder andere het fenomeen “promodorp” bij sportevenementen, de SPA Regatta, de Volkswagens voor de Olympische atleten, de billboarding van NOS Studio Sport, de uitgebreide rol van Amstel in het voetbal, de Rabobank sponsoring van wielrennen, de Essent ISU World Cup (schaatsen), Aegon en Ajax, ING en het Nederlands Elftal (voetbal); de man die als geen ander de “do’s” van de “dont’s” weet te onderscheiden, doet wat hij niet laten kan.